23-12-11

Work in progress

De lay-out van mijn blog zal even op niets trekken.  De werken zijn begonnen...

17:06 Gepost door Maya in Dagelijkse Sleur | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

December : 6 schildpadjes

Turtel 2.jpgTijd voor wel heel originele beestjes ! Namelijk Griekse schildpadjes oftewel "testudo hermanni".  Arnaud heeft er maar liefst 6 gehad.  Vandaag heeft hij er nog vier (Mike, Raf, Jos en Marcel).  Zijn voormalige vriendin Sylvia waarmee hij nog steeds bevriend is, heeft de andere twee (Donna en Leo) in huis genomen.  Mike en Donna zijn geboren in 2008 en de andere in 2009.  Arnaud houdt dan ook een tabel bij van hun gewicht in grammen en hun afmetingen.

Ze eten vooral "onkruid" zoals paardeploemen, klavertjes en netels.  Maar daarnaast lusten ze ook witloof, worteltjes, gedroogd sla en tomaat.  Arnaud legt bij hen ook een sepiaschelpje omdat deze veel calcium bevat voor hun schild.  Uiteraard wordt er ook altijd drinkwater voorzien.  En tenslotte een plonsbadje zodat ze zch kunnen afkoelen, wanneer het te warm zou zijn.

's Zomers lopen ze vooral binnen.  Ze zitten dan in een mini-serre die je onderaan op de foto kan zien.  Buiten staat een terrarium (zie foto met tralie vanboven).  's Winters houden ze hun winterslaap.  Dan kruipen ze diep onder de grond.  Toen Arnaud me midden november deze mail stuurde zat er al een schildpad onder de grond.  De anderen zouden stilletjes volgen.

Vanaf nu zitten de schildpadjes vrijwel constant in het buitenterrarium.  Ze mogen ook af en toe eens loslopen in de tuin als baasje Arnaud thuis is.  Als ze klein zijn, zijn ze immers een potentiële prooi voor vogels en katten.  Maar eenmaal groot kunnen ze tot 30 cm worden !  Zijn ze niet snoezig !!!

Oproep : Mijn wachtlijstje is op, dus als je een plezant diertje hebt om deze in januari te laten verschijnen, 't is 't moment om een mailtje met tweetal fotootjes te sturen naar mayawandelt@gmail.com.  Intussen wens ik iedereen een fijne kerst toe !

dierendierendieren

13:20 Gepost door Maya in Dier van de maand | Permalink | Commentaren (2) | Tags: dieren |  Facebook |

21-12-11

Brugge Binnenste Buiten : 20 km

wandelen

Na dagen van regen hadden Peter en ik gevreesd dat de kerstwandeling dan ook letterlijk in het water zou vallen.  Maar toen we zaterdagochtend door het raam keken, zagen we een uitnodigende blauwe lucht.  Na het ontbijt vertrokken we dan ook met de bus naar de startzaal in Sint-Michiels om er naar jaarlijkse traditie de wandeltocht Brugge Binnenste Buiten in Kerstsfeer te stappen.  En zoals elk jaar werd het terug een prachtige wandeling doorheen de Brugse binnenstad.  Daar hoort zoals steeds natuurlijk een bezoekje aan de kerstmarkt bij, alhoewel we deze keer niet zijn blijven plakken.  Tijdens de eerste controle genoten we van een kommetje heerlijke verse erwtensoep.  Enkele kilometers verder passeerden we De Snuffel.  We wilden er een orval te drinken, maar eenmaal binnen kwamen we in een afscheidsfeestje terecht en konden we profiteren van een glaasje cava.  De tweede "officiële" rustpost lag ietwat verder.  Daar kwamen we tal van bekenden tegen waaronder Joske, Katrien, Linda en Charel.  Een Brugse Zot later stapten we verder en kochten we een broodje in de Panos die we op de laatste rustpost in het oud Sint-Jan opaten.  Aan de aankomst sloten we af met een Brugse Zot en toen we naar de bus stapten begon het hevig te hagelen.  We hadden duidelijk geluk met het weer.

wandelenwandelen

13:26 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (1) | Tags: wandelen |  Facebook |

05-12-11

Euraudax Gits : 50 km

euraudaxNa een reisje met (behalve de dagelijkse fitness en zwempartij dan) weinig beweging had ik een Euraudax-tocht op mijn wandelkalender gezet.  Gits is niet zo ver en staat trouwens elk jaar op mijn verlanglijstje.  De tocht begon in de gietende regen en gedurende de eerste uurtjes kwam daar niet veel verandering in.  Gelukkig konden we bij de eerste wagenrust wat schuilen in iemands garage en zo droogjes genieten van een koffietje of glühweintje.  Maar gelukkig, zoals voorspeld trokken de regenwolken langzaam weg en bleef het de rest van de wandeltocht volledig droog.  De tweede rust vond plaats in Café Gouden Leeuw in Kortemark. Tijd voor twee frisse Duvels en dankzij de sponsoring van wandelclub Michiel Mispelon Vrienden kregen we drie pakjes kauwgom ! Er volgde een stuk van 8,8 km via polderweggetjes en m'n maag begon al hevig te knorren.  Wellicht is deze nog wat afgestemd op de ruime buffets van het hotel in Caïro.  Een goeie 2 borden spaghetti en een Duvel en op naar de tweede stapronde.  Deze trok naar Lichtervelde.  Vorig jaar stapten we hier doorheen een dikke laag sneeuw.  De caférust van deze lus vond zoals ieder jaar plaats in Café Restaurant Wiro en naar traditie drink ik daar een Orvalletje.  Dit in het gezelschap van een stevig Duvelende Luc.  Ik voelde dat de wandelspiertjes wat verslapt waren want ik begon toch aardig stijf te worden van neer te zitten.  Ik was dan ook content toen ik arriveerde.  Lucien zette mij en Gilbert af aan het station en de wandeldag zat erop.  't Was weer heel plezant maar best vermoeiend !

euraudax

18:44 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: euraudax |  Facebook |

04-12-11

11 dagen Caïro Egypte

We zijn nog niet lang thuis van 11 dagen Caïro (Egypte).  Caïro is een enorme stad met ongeveer 24miljoen inwoners en daar komen er elke dag nog bij.  Van de luchthaven naar het hotel werd al een hele expeditie want het verkeer in en rond Caïro is niet te schatten.  Auto's krioelen, toeteren en kennen totaal geen rijstroken.  Ons hotel (met ons kamernummer 911) lag op een tweetal kilometer van de piramiden van Gizeh en na een nachtje slapen werd dat onze eerste uitstap.  Niettegenstaande wat je zou verwachten kan je rond de piramiden niet rondkuieren, want je wordt constant aangesproken door de plaatselijke bevolking.  Ritje op de kameel of paard, een souvenir, postkaart...  Je kan de arme bevolking wel begrijpen maar het is ontzettend vervelend om constant te moeten antwoorden "No, thank you !".  Uiteindelijk voelden we ons die middag terug veilig in het hotel en genoot ik van een eerste zwempartijtje en fitnessbeurt.

Op de tweede dag stond er een excursie op het programma richting Nationaal Museum van Egypte, de Citadel en de bazaar Khan-El-Khalili.  Samen met drie sympathieke Belgen uit Hamme bezochten we eerst het museum dat vooral bekend staat voor het gouden dodenmasker van Toetanchamon en de mummies, waaronder deze van Ramses II.  Foto's nemen mocht er helaas niet.  Erna bezochten we de moskee van Mohammad Ali dat dateert uit de 12de eeuw en tenslotte trokken we naar de bazaar, een wirwar van straatjes waar je zowat vanalles kunt kopen.  We mochten er een 45-tal minuten vrij rondlopen, maar omdat we dreigden te verdwalen keerden we op onze stappen terug.

De dag nadien stonden Memphis en de Saqqara op het programma.  Memphis was vroeger de voornaamste stad van Egypte.  Tot onze verbazing schiet er niet zoveel van over en leek het meer op een stukje stort...  Je kan er het enorme beeld van Ramses II bezoeken en enkele andere prachtig bewaard gebleven beeldwerken.  Als tweede item was er Saqqara met de bekende trappenpiramide van Djoser.  Saqqara oftewel Sakkara is een necropolis (dodenstad) ten zuiden van Caïro. Door de revolutie van dit jaar zijn helaas alle archeologiche onderzoeken stilgelegd.  Heel spijtig...  Ook vonden er enkele plunderingen plaats.  We maakten ook kennis met de Egyptische keuken in een plaatselijke eettent.  Terwijl we aten geraakte de gids in discussie met de uitbaters over de politieke toestand in Egypte.

reizen,caïro,egyptereizen,caïro,egyptereizen,caïro,egypte

Vanaf de volgende dag waren we op onszelf aangewezen.  Ons hotel ligt op een 15tal kilometer van het stadscentrum.  Dat lijkt niet veel maar als je het verkeer ziet is dit een enorme afstand (files, chaos, getoeter).  We waren genoodzaakt om een taxi te nemen waarbij je de prijs moet onderhandelen.  Ik wilde graag de Caïro Tower beklimmen.  De taxichauffeur wilde ons begeleiden (om zo meer te verdienen).  Op de Caïro Tower had je door de enorme smog slechts een beperkt uitzicht over de stad.  Erna trokken we naar het Tahrirplein (foto) waar al een hele week manifestaties plaatsvonden.  Niettegenstaande wat vele media beweren is Caïro best veilig.  Ook op het Tahrirplein waren we veilig.  Wanneer de manifestaties echt beginnen (rond 16u) worden er trouwens geen toeristen meer toegelaten.  Je kan de manifestanten best begrijpen, want de kloof tussen arm en rijk is immens.  Maar daarentegen komen de rellen het toerisme niet ten goede want leidt tot een slechtere economische toestand.  Waar voorheen 300 cruises passeerden, zijn er nu nog maximum 15 en die zitten zelfs niet eens vol.

In Caïro kan je slechts op een aantal plaatsen bier kopen en wij, bierliefhebbers, sloegen dan ook een hele voorraad in zodat we elke dag een paar blikjes bier konden drinken :-).  Na twee dagjes van zwembad, fitness en uitrusten in het hotel trokken we nog een keer naar de stad, waar we er de Koptische wijk bezochten.  Kopten zijn christenen en vormen een kleine minderheid in de stad.  We kwamen er Patrick Van Gompel van de VTM Nieuwsdienst tegen en maakten een praatje over de situatie in Egypte.  Hij wist ons te melden dat de begroting in België eindelijk goedgekeurd is en dat we wellicht weldra eindelijk een nieuwe regering zouden hebben.  Erna gingen we met de metro naar een ander stukje stadscentrum waar we een beetje verloren liepen in de (vuile) kleine steegjes.

Behalve nog een bezoekje aan de piramiden brachten we de rest van de vakantie door in het hotel.  Gelukkig was het hotel dan ook super (lekker eten, rustig, proper...) !  Toch waren we niet helemaal spijtig dat de dag van ons vertrek naderde, want op den duur begon het hotel meer op een luxe-gevangenis te gelijken.  Ons dagelijks uitstapje om een broodje naar een plaatselijke mooie "pompstationshop" was al een hele opgave omdat velen ons wilden meelokken om souvenirs te verkopen of taxi's te nemen.  Alsof we wandelende geldbiljetten zijn...  Egypte is best fijn en vriendelijk, maar niet om 11 dagen op dezelfde plek te blijven...

reizen,caïro,egyptereizen,caïro,egyptereizen,caïro,egypte

09:46 Gepost door Maya in Reizen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: reizen, caïro, egypte |  Facebook |

17-11-11

Mijn blogske

blog

Intussen ben ik al 4,5 jaar aan het "skynetbloggen" en ik zou dat niet meer kunnen missen.  Als kind had ik altijd een dagboek en ja, ik heb op zolder een hele grote doos vol dagboeken liggen !  Maar niets is plezanter dan een open dagboek, een virtueel wereldwijd logboek zoals een blog.  Ik denk dat vele medebloggers dit zullen beamen en genieten van het "bijbloggen".

In december (na de aankoop van een weliswaar eenvoudige laptop) zal ik dan ook eens werk maken om mijn blog helemaal terug up-to-date te maken.  Links die niet meer werken verwijderen, blogmaatjes die veranderd zijn van web-adres wijzigen, nieuwe medebloggertjes die ik graag op de voet wil volgen toevoegen...  Er is dringend werk aan de winkel.  Sinds Skynet in juli 2010 (zie HIER) een nieuw look heeft aangenomen heb ik (wegens traagheid der computer) nog steeds niet uitgezocht hoe je je lay-out (kolommen) opnieuw kan aanpassen.

Wil je graag een (weder) linkje of kan je leuke tips geven, dan kan je voor december een mailtje sturen naar mvc_siam@yahoo.co.uk.  Dit e-mailadresje staat tijdelijk terug open.  Intussen gaat mijn blogje een tweetal weekjes in verlof.

blog

13:48 Gepost door Maya in Dagelijkse Sleur | Permalink | Commentaren (10) | Tags: blog |  Facebook |

12-11-11

Wandel Mee Dag : 21 km

wandelen

Op 11 november is het altijd Wandel Mee Dag waarbij je op veel plaatsen een wandeltocht kan kiezen.  Peter en ik kozen voor Torhout, zodat we met ons treinabonnement konden gaan.  De overigens hele mooie startzaal lag zo'n 200 meter verderop.  Het weerbericht had een stralend zonnetje voorspeld, maar daar was in Torhout helaas niets van te merken, waardoor we te weinig gekleed waren.  Gelukkig had Peters pull een kap en had ik een haarband mee want de wind stond vrij strak.  De omgeving van Torhout is dan ook vrij landelijk, maar wel heel mooi !  Na 500 meter kregen we een jeneverke.  Altijd lekker tijdens een winterwandeling en na 7,4 km kwamen we aan de eerste controlepost waar we een soepje nuttigden.  Toen we terug vertrokken kwamen we Dirk Verduyn tegen die ons zei dat we een mooi lus voor de boeg hadden.  Dat bleek ook zo, maar ook hier was het ijzig koud en was er nergens een streepje zon te bespeuren.  We volgden een stuk van het Moereveldpad en gelukkig kregen we ook een bosachtig deeltje.  7,2 km verder kwamen we opnieuw aan de rustpost en als Duvels slechts 2 euro kosten, was het gemakkelijk te kiezen...  We kwamen hier ook bekende wandelaars tegen zoals Dirk en z'n hond Tjoep (foto) en Willy Persyn.  Het laatste stukje van 5,2 km deed veel wijken aan en die waren gelukkig windvrij en dus ietwat warmer.  Bij aankomst genoten we nog van een Duveltje.  Eentje maar, want ik had enorme hoofdpijn en een sluimerende verkoudheid dreigde door te breken.  We treinden naar huis en waar ik na een warm badje wat ging rusten in de zetel.

19:50 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (8) | Tags: wandelen |  Facebook |

09-11-11

November : Blacky

Blacky1.jpgAls je ooit in Sint-Lievens-Esse (Herzele) passert, dan moet je vast en zeker een bezoekje brengen aan café De Paling (link HIER).  Daar kan je nog een Duveltje, Orvalletje, pintje... drinken aan een schappelijke prijs.  En nog belangrijker : In dit volkscafeetje is iedereen welkom !  Je hoeft er geen vaste klant te zijn, je wordt er als vreemde niet buitengekeken.  De gastvrouw in De Paling is Patricia.  Ooit hadden ze er een drievoeter lopen.  Ja, je leest het goed : een hond met drie poten.  Helaas is het diertje niet meer, maar er is wel Blacky !  Blacky is een mannelijk schepertje van 4 jaar oud, is geboren op 23 augustus en woont deze maand exact 4 jaar in het café.  Patricia vertelt me dat Blacky een echt varkentje is en ja, aan zijn ronde vormen te zien is dat best duidelijk *lol*.  Een stamgast biedt hem een worstje aan en dan is Blacky héél braaf.  Hij eet letterlijk alles !  En hij kan zelfs zingen.  Patricia geeft ons dan ook een korte demostratie. Maar vooral de moeder van Patricia en Blacky zijn twee handen op één buik.  Toen ze op reis was naar Lourdes was er met Blacky geen huis te houden.  "Woef, komen jullie mij, woef, een worstje brengen ?"

Heb je ook een leuk huisdier ?  Laat 'm dan ook eens in de kijker staan.  Dat kan als je een tweetal fotootjes met beschrijving van je dier doorstuurt naar mayawandelt@gmail.com.  Alle diertjes zijn welkom (zoogdieren, amfibiën, vogels, vissen, reptielen,...).  Laat maar komen want ze zijn allemaal zo leuk !

19:29 Gepost door Maya in Dier van de maand | Permalink | Commentaren (7) | Tags: dieren, café |  Facebook |

01-11-11

Allerheiligentocht : 20 km

wandelen

Een beetje op het onverwachts kozen we uit de Marching een wandeltocht uit en dat werd de Allerheiligentocht in Koekelare, een organisatie van De Motestappers aldaar.  Toen Peter op de radio hoorde dat er in de namiddag buien verwacht werden, besloten we om meteen te vertrekken en zo konden we omstreeks 9 uur al starten.  Eerst maakten we een plaatselijke lus van 6,3 km.  Deze deed veel kouterbaantjes aan en wie denkt dat Koekelare plat is, vergist zich wel degelijk.  Op de top van de heuvel heb je overigens een heel mooi uitzicht over de omgeving.  We naderden terug de startzaal en genoten er van een kommetje tomatensoep.  Doordat de zaal zowel dienst deed als startzaal en als rustpost was het er eigenijk ietwat te druk...  Via het dorpspark wandelden we richting Bovenkerke. Het eerste stuk liep tegen de wind in en dat was best lastig.  Gelukkig werden we beloond met een stukje bos en met het prachtigste seizoen van het jaar zijn de kleurschakeringen een ware streling voor het oog.  Echter kortstondig, want landelijke baantjes leidden ons naar de controlepost in het centrum van Bovenkere.  We dronken er een Kleyte Tripel, een 'Oostênds' biertje.  Het laatste stuk werd er eentje van 7 km.  De blauwe lucht maakte inderdaad plaats voor wolken en dan is het meteen een stukje minder warm.  Om 12u58 kwamen we toe en bestelden nog een Kleyte.  Nog even goeiedag zeggen aan Willy Sabbe en erna aan Rika en content trokken we terug huiswaarts.

wandelenwandelen

15:18 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (9) | Tags: wandelen |  Facebook |

31-10-11

Bennies Fit 4 Life Opendeur

fitness,bennies fit4lifeHet wandelen lijkt op een laag putje te staan, maar treur niet want er zijn nog heel wat tochten in het vooruitzicht !  Maar sinds september is er immers een gloednieuw fitnesscentrum aan het station van Brugge : Bennies Fit 4 Life.  Ik heb me meteen een jaarabonnement genomen en moet bij deze met wat spijt in het hart afscheid nemen van twee fitnesscentra waar ik een beurtenkaart had lopen.  Dit weekend was het opendeur bij Bennies en ik heb mezelf vorige zaterdag en vandaag heerlijk afgebeuld op de vele toffe toestellen.  Zaterdag bestond mijn beurtje uit een uur loopband (11,4 km/u, helling 0,5), een half uur ligfiets en een kwartiertje krachttraining.  Vandaag genoot ik eveneens van de loopband (40 min), ligfiets (20 min) en crosstraining (20 min).  Top of the bill : Na een heerlijke douche heb ik overigens genoten van een heerlijk saunaatje !  Tja, de loopband blijft m'n favoriete toestel, ook al ga ik ook graag eens buiten lopen (Brugse vestingen, Ryckevelde, kanaal, spoorwegbedding,...).  De ligging van Bennies is ideaal om zowel in het weekend als na het werk (als ik van de trein stap) te fitnessen.  Meer info vind je HIER.  Ik zou zeggen : Tot de volgende !

fitness,bennies fit4life

18:41 Gepost door Maya in Fitness | Permalink | Commentaren (4) | Tags: fitness, bennies fit4life |  Facebook |

23-10-11

Oktober : het grijze tijgerpoesje

Onlangs zag ik deze blogpost op de blog van Magda : http://dekindertjes.skynetblogs.be/.  Het is altijd leuk om haar belevenenissen te lezen die overigens geïllustreerd zijn met mooie fotootjes.  Ik zie dan ook niet in waarom ik haar blogpostje zou veranderen en neem het bij deze gewoon over.  Magda1.jpg

De kleinkinderen zijn terug naar school en alsof de poezen dat aanvoelen komen ze nu vlugger rond ons draaien. Niet dat ze echt bang waren van de kinderen maar ze schrokken dikwijls als de kinderen onstuimig rondrenden.De zwarte poes van de buren ,Frosti,die meer in onze tuin rondloopt dan in de tuin van zijn baasjes en onze poes Vlekje gingen dan wel ergens een plekje zoeken waar ze ongestoord konden slapen.

Maar het poesje dat enkele jaren geleden verminkt en/of vergiftigd werd durfde de hele tijd niet  langskomen.Ik heb indertijd verteld dat het poesje zodanig verminkt was dat zijn ene oortje gescheurd was,de ene kant van zijn wang kapot was en de ene kant van zijn snoetje was aan flarden.Vreselijk om zien. Buurtje en ik probeerden het beestje  te "vangen" om naar de dierenarts te gaan maar dat was niet mogelijk. We gaven het eten en zachtjes aan wende het aan ons en kon ik het algauw met een uitgestrekte vinger strelen en wat ontsmetting aanbrengen.Het is nooit meer helemaal goed gekomen met "'t grijze poesje" zoals we die noemen. Maar de wonden zijn genezen.Hij kan niet meer miauwen maar aan zijn grommen hoor ik of hij tevreden is als ik hem streel. Hij komt niet elke dag langs maar als hij komt dan krijgt hij een bordje eten en vraagt hij om gestreeld te worden. Het is niet echt een mooie poes ,maar het beestje toont op zijn manier zijn dankbaarheid .
Onze poes,Vlekje ,en de zwarte poes ,Frosti,die geen indringers verdragen ,laten dit poesje ongemoeid.
Hierboven zie je het grijze poesje dat vandaag terug eens langskwam en hieronder in de kadertjes de zwarte poes en onze poes.

Heb je ook een leuk huisdier die je graag eens in deze blog wilt zien verschijnen ?  Aarzel niet en stuur zo spoedig mogelijk een tweetal foto's met beschrijving door naar mayawandelt@gmail.com.  Alle dieren zijn welkom !!!!

17:59 Gepost door Maya in Dier van de maand | Permalink | Commentaren (4) | Tags: dieren |  Facebook |

16-10-11

10de Maletocht : 18 km

wandelen

Peter en ik trokken vandaag naar de 10de Maletocht van onze eigen wandelclub Feestcomité De Marollen Sijsele.  Deze keer lag de start van de tocht in Sijsele en op mijn aanwijzingen waren we dus met de fiets fout gereden (naar de startzaal van de vorige jaren).  Fris was het in ieder geval wel, maar de zon zou weldra wel doorbreken..  De wandeling trok richting Vivenkapelle, een andere deelgemeente van Damme.  Aan de eerste rustpost bleek de pot soep nog niet te zijn gearriveerd en waren we dus "genoodzaakt" om een Leffe te consumeren :-).  De tweede controle was er eentje dat er elk jaar bij is en daar aten we dan de gemiste soep die overigens heerlijk was.  We volgden een wit paard en kwamen aan de splitsing.  We hadden ons ingeschreven voor de maximumafstand van 24 km.  Echter, tijdens de lus liep het goed fout want een achttal kilometer verder kwamen we terug in de startzaal.  We keken op de kaart maar begrepen niet echt goed waar we verkeerd waren gelopen.  We besloten om het hierbij te laten en ons niet opnieuw in te schrijven voor de 6 km of zo.  De voorzitter Geert trakteerde ons op een lekkere Leffe om af te sluiten.  Ach, zes kilometer minder dan voorzien, maar ja, zo'n ramp is dat niet.  Op naar de volgende.

wandelenwandelen

19:02 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: wandelen |  Facebook |

09-10-11

Euraudax Lommel : 100 km

euraudax

Even leek de deelname aan Euraudax Lommel in het gedrang te komen, want ik had (lees : heb) te kampen met keelpijn en een snotvalling.  Na een goed nachtje slaap besloot ik toch om op zaterdag helemaal richting Lommel te treinen voor een avontuurtje "Euraudax".  En Lommel staat bekend voor een prima organisatie en (o.a. voor wij, West-Vlamingen) een prachtig parcours.  De foto's hieronder spreken dan ook voor zichzelf !  De Limburgse heiden zijn een Limburgse pracht dat dikwijls onterecht vergeten wordt.  De natuur en de rust die je daar terugvindt zijn onbeschrijfelijk !  De tocht verliep dan ook voor 90 % doorheen het prachtige Lommel, met als hoofdthema het Kattenbos.  Voor de 100 km waren er een 45-tal wandelaars ingeschreven, maar daarnaast hadden er velen voor een kortere afstand geopteerd.  Bij mij aan tafel zaten Alex (50 km), Sven, (broer van Koen) (25 km) en Koen die net als ik zich voor de volle pot van 100 km hadden ingeschreven.  Lus 1 en 2 stonden volledig in het kader van het Kattenbos en omstreken, terwijl lus 3 voornamelijk het centrum van Lommel aandeed en lus 4 het volledig vernieuwd (en nog groeiende) industrieterrein.  En wat zou Lommel zijn zonder zijn stukje Sahara, een zand- en duinlandschap van zo'n 193 hectare.  Op het einde van de tocht stonden enkele medewandelaars in de bloemetjes met het behalen van een zoveelste Gouden Arend, met name : Lorenzo, Sally, Kim, J.P., Gerrit, Huub, Daniel en Hugo.

19:06 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (10) | Tags: euraudax |  Facebook |

03-10-11

Herfsttocht Oedelem : 21 km

wandelen

Wat is de beste remedie om 2 feesten (mijn broer Wouters huwelijk en mijn schoonbroers huwelijksjubeleum) uit te buiken ?  Ja, je raadt het al : wandelen.  En zodus trokken Peter en ik gisteren op pad.  De startplaats lag enkele kilometers van ons verwijderd, zodus namen we de fiets en om 9u30 konden we de wandeltocht aanvatten.  Het eerste stuk van de tocht liep doorheen Oedelem en de Assebroekse Meersen met een stuk Beverhoutsveld.  De frisse herfstochtend maakte al vlug plaats voor een hete nazomerse dag.  De rustpost was de Patria, vlakbij ons huis.  We bestelden een kommetje lekkere soep en begonnen aan het volgende stuk van 8 km.  Ongeveer halfverwege kwamen we Dirk Verduyn (Nacht van West-Vlaanderen) tegen en we bleven samen tot het einde van de tocht.  Met zijn verhalen kan hij als leerkracht ongetwijfeld alle leerlingen (en ook ons) boeien.  Toen we voor de tweede keer halt hielden in de Patria genoten we van een Westmalle Tripel.  We stapten erna samen het laatste stuk van een goeie 5 km dat doorheen Ryckevelde ging.  Nog een Westmalle en de tocht zat er op.  De Moedige Wandelaars van Beernem hebben er terug een geslaagde editie van gemaakt !

wandelenwandelenwandelen

19:17 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (9) | Tags: wandelen |  Facebook |

28-09-11

September : Minos

dierenDit is Minos, een kat van mijn ouders.  Ja, ze hebben er in totaal vier.  Minos is geboren in september 1994 en is met zijn 17 jaren intussen een stokoud beestje geworden.  Het is een snowshoe. Dat is een kruising tussen een siamees en een Amerikaanse korthaar.  In het Nederlands vertaald : Sneeuwschoen, want ze hebben immers witte voetjes.  Van toen hij nog klein was, sabbelde hij vaak aan een plukje van van het teddy-velletje in z'n mandje.  En nog steeds kan hij zo lang gerekt miaauwen.  Vroeger zocht hij altijd naar mijn broer en miaauwde dan luid aan de deur van zijn slaapkamer tot hij opendeed.  Zelfs nu m'n broer al meer dan 10 jaar het huis uit is, kan hij die gewoonte maar niet afleren.  Hij dankt zijn naam "Minos" aan de koning van Kreta en hij wordt dan ook behandeld als een echte keizer.  "Miaaaaaaaauw, wat vinden jullie van mij, miaaaaaaauw ?"

Heb je ook thuis zo'n viervoetertje rondlopen of heb je een ander dier (vis, vogel,...) dat het verdient om eens in de bloemetjes te zien staan ?  Stuur dan een mailtje naar mayawandelt@gmail.com.  Geef een beschrijving (leeftijd, geslacht, karakter, afkomst, eventueel leuke anekdote...) en stuur er een tweetal kiekjes bij.  Alle diertjes zijn welkom !

dieren

19:20 Gepost door Maya in Dier van de maand | Permalink | Commentaren (9) | Tags: dieren |  Facebook |

25-09-11

Euraudax Herdersem : 25 km

euraudaxeuraudax

Gisteren trok ik naar Euraudax Herdersem met startzaal in Velzeke.  Omdat ik 's avonds nog naar een feestje in Sint-Lievens-Esse moest, schreef ik mij enkel in voor de eerste lus. In de startzaal zette ik mij bij Rosette die ik al een hele poos niet meer had gezien en bestelde een pintje.  Om 11u trokken we richting Erwetegem en Oudenhove. Het werd een lus met heel veel groen en smalle weggetjes.  Lucia, Geert en Frank van de Kadees van Aalst kennen hun weg hier duidelijk goed.  En nu de herfst officieel begonnen is, begint de zomer.  Eindelijk zon, waardoor paraplu of KW overbodige objecten zijn.  Aan de eerste wagenrust kregen we twee boterhammen en ik bestelde een pintje voor de grote dorst.  Ook Hubert (zie hier : Euraudax Verviers) was van de partij en tijdens de tweede wagenrust genoten we samen van een tweede pintje.  Om 15u20 kwamen we in de zaal. Terwijl vele wandelaars nog 75 km voor de boeg hadden, dronk ik in het gezelschap van Peter en zijn vader een Duvelke.  Helga werd in de bloemetjes gezet voor haar Schelp.  Dikke proficiat aan haar en op naar de volgende !

19:32 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: euraudax |  Facebook |

19-09-11

Euraudax Haaltert : 125 km

WANDELTOCHT - Vorig weekend stond er nog eens een Euraudax-tocht op het programma.  Na vier jaar op rij 150 km te stappen in Haaltert, had ik dit jaar gekozen voor de afstand van 125 km (met reden, zie verder...).  Omdat Polleke wegens gezondheidsproblemen niet kan stappen werd Peter Asselman onze baankapitein.  Behalve lus 5 dan, want dan mocht Marleen, de echtgenote van Paul, ons begeleiden doorheen een mooie lus.  Paul zelf fietste moedig de eerste 50 km mee met de elektrische fiets.  De mooie feestzaal Ter Ede heeft intussen een renovatiebeurtje ondergaan en bleek ingepalmd door een chique huwelijksfeest.  Wij, wandelaars, mochten ons "opladen" in een tent op de parking.  Wel grappig, want je moest naar het toilet in de feestzaal en werd zo geconfronteerd met dure maatpakken en glinsterende jurken.  Met de vuile wandelschoenen over de rooie loper...  Een vreemd zicht met die wandelaars in sportkledij...  Een opgeklede vrouw vroeg me geschokt wat ik in m'n hand had.  Het was m'n nieuwe paraplu :-).

De tocht zelf is goed verlopen. Voor mij werden dat vijf lussen met als thema's Herzele, Woubrechtegem, Sint-Antelinks, Sint-Lievens Houtem (die zwaar te kampen had met wateroverlast. Zelfs de brandweer snelde ter plaatse), Hofstade, Aalst-centrum en Lede. Tijdens de eerste 50 km was broer Joost ook van de partij. verder genoot ik voornamelijk van het gezelschap van Koen en Arnaud, maar ook vele andere bekende wandelaars. Na de eerste 100 km kwam ik de tent terug binnen en zag vanuit de verte een flesje Duvel op mijn ontbijtbord staan. Wat een verrassing want die kwam van Joost die speciaal voor mij nog 25 km kwam meewandelen. Hij was lekker fris, want had in tegenstelling tot wij een nachtje geslapen :-). Met plezier ledigde ik de Duvel en at ik m'n ontbijt voor de laatste 25 km.

euraudax,gouden arendeuraudax,gouden arend

GOUDEN AREND - Ja, 125 km en geen 150 km want na het voltooien van deze tocht behaalde ik mijn derde Gouden Arend in het wandelen ! Voor een dergelijke Gouden Arend moet je volgende euraudax-wandelbrevetten afleggen : 4 x 25 km, 3 x 50 km, 2 x 75 km, 10 x 100 km, 2 x 125 km en 2 x 150 km.  Maar ik was niet de enige die een Gouden Arend behaalde.  Samen met René en Katrien die elk hun eerste Gouden Arend in de wacht sleepten, hield ik een drink tijdens mijn laatste lus.  Omdat ik geen citroenjenever drink, had Katrien voor mij Duvel voorzien.  En voor iedereen zelfgebakken cake (lekker !!). Na de lus kreeg ik van inrichter Paul een prachtig kader met een arend erop (zie foto).  Peter en zijn vader waren intussen ook aangekomen in de tent.  Ik vierde deze met drie Duvels en eenmaal bij m'n schoonvader genoot ik van een douche en een lekkere visschotel.  Erna ben ik als een blok in slaap gevallen :-).  En nu... Ja, op naar Gouden Arend nummer 4 !

19:06 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (10) | Tags: euraudax, gouden arend |  Facebook |

14-09-11

Het gouden kannetje

Forever Living,aloë veraKen je het gouden kannetje ?  Het kannetje bestaat uit meer dan 96 % gestabiliseerde aloë vera gel.  De inhoud van dit kannetje is van goud waard voor ons lichaam ! Aloë Vera is een natuurlijk en evenwichtig voedingssupplement en is een buitengewoon goede leverancier van vele essentiële voedingsstoffen, mineralen en aminozuren, vitaminen en enzymen die de spijsvertering ten goede komen en daarmee de weerstand versterken.

Drink dagelijks 's morgens een borrelglaasje op de nuchtere maag en 's avonds voor het slapengaan en draag bij tot een goede gezondheid en energiebalans.

Een korte kuur met 1 kannetje van 1 liter kost slechts 27,50 euro, een volledige kuur met 3 kannetjes (tri-pack) kost 82,50 euro.  De kannetjes zijn ook in andere smaken verkrijgbaar ! Je kan ze allen online bestellen op www.mayas-shop.be of via mij op bestel@mayas-shop.be (op afspraak af te halen).  NIEUWE SITE : http://maya.drinktook.be/

forever living,aloe vera,assebroek

11-09-11

Wandeling in en rond Ver-Assebroek : 21 km

wandelen

Exact 6 jaar geleden was deze wandeltocht de allereerste kennismaking met de gemeente waar we de dag voordien waren komen wonen.  En tot op de dag vandaag is wandelen door eigen gemeente vollop genieten !  Peter vergezelde vandaag mijn pad doorheen de prachtige omgeving van Assebroek en Sint-Kruis.  In de eerste controlepost genoten we van heerlijke, verse tomatensoep en tijdens de twee rusten die erop volgden kozen we voor een Westmalle Tripple.  In ieder geval bleek de herfst duidelijk zijn intrede gedaan te hebben.  Met een broekzak vol beukenootjes en okkernoten kwamen we terug thuis.  Hiermee heeft de solidariteitsgroep 'Families helpen Families' terug een mooie organisatie op poten gezet ten voordele van El Salvador, Brazilië en Bolivia.  Een mooi intitiatief en een mooie wandeltocht !

wandelenwandelen

19:28 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (6) | Tags: wandelen |  Facebook |

08-09-11

Euraudax Zwijndrecht : 75 km

euraudax

Totaal op het onverwachts beslisten Joost en ik om de euraudax-wandeltocht van 75 km te stappen te Zwijndrecht.  Omdat we gisterenochtend heel vroeg moesten opstaan was ik al van dinsdagavond in Gent waar Joost en ik onder leiding van enkele Duvels een aflevering van Aspe bekeken.  We stonden om 5u15 op en reden naar café De 3 Jantjes.  Even misrijden en we kwamen nipt op tijd toe om ons alsnog in te schrijven.  We vertrokken met de 19 wandelaars richting Linkeroever.  Na een hele eind stappen leidde baankapitein Luc ons door het Sint-Annabos waar we tevens een wagenrust hielden, een prachtig stukje Antwerpse groene long die bedreigd wordt door het project van de Lange Wapper.  Na 29,1 km kwamen we terug in het café en kregen we een broodje.  Twee Duvelkes later ging het naar Burcht, Kruibeke en Bazel en ook hier hadden Luc en Frank mooie stukjes natuur voor ons in petto.  Er waren vele stukken parcours die we herkenden van twee jaar geleden (verslag : HIER - gek genoeg nam ik veel gelijkaardige foto's) en ook cafeetje De Kwartel (foto met pint) met de plaatselijke lus was geen onbekend stukje.  Op naar het centrum van Beveren (foto) met een bezoekje aan de winkelstraat en na 57,8 km een stop in Café De Duif waar we een tweede stokbroodje kregen en een Duvel.  De laatste wagenrust duurde helaas veel te lang, waardoor ik begon af te koelen.  Het laatste stukje stapte ik dan maar met een pullover.  Door die lange wagenrust kwamen we met 10min vertraging toe waardoor ik in Gent op een haar na mijn trein miste.  Dan maar de volgende trein nemen, dan badje en het bedje in.  M'n dagje recup was alvast goed besteed, ook al zijn de benen vandaag best wel wat stijf :-).

19:40 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: euraudax |  Facebook |

05-09-11

Euraudax Torhout : 100 km

euraudaxHet is de zesde keer dat ik deelnam aan de Euraudax-wandeltocht in Torhout.  De startzaal is er ruim en het eten is er lekker, dus het is een groot plezier om daar ieder jaar terug te komen.  Ik nam plaats tegenover Koen en wat later kwam Arnaud (die ik had leren kennen in Zelzate) ons vergezellen.  We vertrokken stipt om 13u voor de eerste lus die voornamelijk Torhout (Henricus en 't Hoge) aandeed.  Het weer was typisch Belgisch : Snikheet !!  Ik had het gevoel alsof ik letterlijk uitdroogde.  Gelukkig waren er twee wagenrusten met frisdrank à volonté en kon je er een blikje bier kopen.  Na 24,7 km kwamen we terug in de zaal en stond er voor iedereen een koude schotel te wachten.  Ik bestelde daar maar liefst een ice-tea en twee pintjes bij.

Tijdens de tweede lus diende je al je fluojasje mee te doen, want tijdens het laatste stuk zou de zon al onder gaan.  Het bleef echter warm en tijdens de eerste wagenrust (ten huize Loncke) kocht ik opnieuw een blikje bier.  Daar kregen we een kloeke soldatenkoek bij.  Het volgende stuk was er eentje van 11,5 km en er leek echt geen einde aan te komen.  De warmte zat goed in de kleren en het werd puffen.  Er waren dan al verschillende wandelaars afgehaakt, waaronder mede-organisator Dirk die verschillende keren had moeten overgeven.  Na 50,7 km namen we tijd voor de warme maaltijd dat bestond uit een voorgerechtje, gebraad met worteltjes en purée en een kokos-dessertje (en een Duvel voor mij).

De derde lus trok naar Lichtervelde.  Intussen had de hitte plaats gemaakt voor onweer met donder en bliksem.  Gelukkig niet boven ons hoofd !  Na een stevige wolkbreuk bleef het de verdere nacht gelukkig maar bij miezelbuitjes.  De tweede wagenrust stond in Torhout (Henricus) opgesteld en erna kwamen we even na 4 uur terug in de zaal voor het ontbijt.  En ik had honger als een paard !!  Tijd voor een drietal broodjes met kaas, een kopje koffie, verse kousen en een ander paar schoenen...

De laatste lus trok naar Aartrijke en erna naar Wijnendale.  Mijn kous zat gedurende de eerste 8 km dubbel en dat deed een beetje pijn, maar tijdens de eerste wagenrust deed ik ze opnieuw aan en trok de pijn weg.  Langzaam kwam de zon op en dat gaf ons allen nieuwe energie.  Uiteindelijk bereikten we even voor 9u de zaal.  Ik nam afscheid en in het station zat Koen ook al op de trein te wachten.  We treinden samen naar Brugge waar hij de trein naar Antwerpen nam.  Dank terug aan de organisatie !  Op naar volgend jaar waar het 30ste jubileum een 30 uren oftewel 150 km zal aanbieden.  Deze staat alvast op mijn agenda !

euraudaxeuraudax

18:36 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: euraudax |  Facebook |

29-08-11

Augustus : Chanel

We zijn alweer een maandje verder en deze keer is het de beurt aan Chanel om eens in de kijker te staan.  Chanel is de hond van Christian Debackere.  Dit prachtig beestje is op 30 mei 1 jaar geworden.  Helaas heeft ze geen al te prettig verleden en kreeg ze wellicht slaag van haar vorige baasje.  In het begin had ze dan ook veel schrik, maar gelukkig kan ze het nu goed vinden met Christian die overigens goed voor haar zorgt.  "Woef, wat vinden jullie van mij ? Woef."

Heb je ook een lief huisdier die je graag eens in de bloemetjes wil zetten, stuur dan een tweetal foto's met beschrijving door naar mayawandelt@gmail.com en hou deze blog goed in de gaten.  Alle dieren zijn welkom : Honden, katten, konijnen, vissen, vogels, vee, reptielen,...  Wees gerust, je dier komt zeker aan de beurt en je krijgt een mail terug.

dierendieren

19:34 Gepost door Maya in Dier van de maand | Permalink | Commentaren (6) | Tags: dieren |  Facebook |

28-08-11

Vierdaagse van de Ijzer : 32 km

Diksmuide-9.jpgDag 3 : Diksmuide. Al elk jaar zeg ik bij mezelf : Ik zal eens alle vier de dagen meewandelen, maar dat was dit jaar dus ook niet het geval.  Zaterdag stond al een fitnessbeurt op het programma en een afspraak met vrienden.  Misschien volgend jaar...  Hoe dan ook nam ik vrijdag een dagje verlof om er de sfeer op te snuiven.  Ik sprak af met Joost en zo konden we eindelijk nog eens een wandeltocht samen stappen.  Het begon niet subliem, want er trok een zware regenbui over de duizenden wandelaars.  Na wat schuiven in de massa, konden we na de splitsing wat sneller stappen.  Verderop kregen we een blikje Ice-tea, een gratis bevoorrading die hier bekend staat als "Sampling".  Verderop stapten we door het mooie Vrijbos en na het bordje van 15 km genoten Joost en ik van een terrasje in het gezelschap van Marnik die maar liefst twee braadworsten kocht.  Een Orvalleke later en vijf kilometer verder kwamen we in Zarren die bekend staat om zijn mooi onderhouden Couchez-molen.  En het leuke was dat we deze mochten bezoeken (zie foto's).  Het tralieterras was echt griezelig !! Zelfs wie geen hoogtevrees heeft (zoals ik), moest toch een beetje angst zien te overwinnen om tot aan de reling te stappen.  Bovenaan draaiden de wieken en de eigenaar vertelde dat de buitenkant ervan een snelheid heeft van ongeveer 80km/u.  We kochten er een blikje bier en stapten verder.  Op naar de 25km waar we even halt hielden om een Duvel te nuttigen.  Het laatste stuk liep zoals vorig jaar langs het water.  Een eindeloos stuk waarbij je de kerk- en de ijzertoren maar langzaam ziet naderen.  Om 16u05 kwamen we dan uiteindelijk toe en ik besloot meteen de trein te nemen.  Een geluk dat het na de ene regenbui van deze morgen droog bleef.

13:53 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (7) | Tags: wandelen |  Facebook |

24-08-11

Zimmertocht Lier : 30 km

wandelen

Het is altijd plezant om een stad te ontdekken d.m.v. een georganiseerde wandeltocht, dus kozen we voor de Zimmertocht van de Kleitrappers.  Toeval wil dat de startzaal op dezelfde steenweg ligt als de B&B.  De tocht maakt eerst een lus doorheen het groene landschap en enkele kilometers verder wordt ik al gebeten door een daas.  De jeuk negerend stappen we verder en na 8,4 km komen we terug in de startzaal.  Na een vlugge ice-tea gaan we richting stad.  Peter en ik passeren o.a. het hotel waar we in februari hebben overnacht (zie HIER) en een groot deel van de stadsvestingen.  De zon brandt en op een gegeven moment lijken we wel uitgedroogd, maar de controlepost brengt redding en twee frisse pintjes.  Hier doet de 30 km een exclusieve lus en alhoewel deze ook veel groen aandoet, is dit het minst mooie stukje van de wandeltocht.  Op de terugweg komen we een drankautomaat tegen en kopen we allebei een flesje frisdrank.  Erna genieten we in de controle die we voor de tweede keer aandoen van een broodje smos en een lekkere Duvel.  Erna stappen we terug richting vesting en na een goeie 3 km komen we aan de volgende stop.  Aan de bonnetjestafel zit Kim Geudens die ons wat later komt vergezellen.  Het laatste stuk is er eentje van een goeie 5 km.  Aangezien we toch niet ver van de B&B zitten, kunnen we deze mooie tocht afsluiten met een Duveltje.

wandelenwandelen

18:41 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (4) | Tags: wandelen |  Facebook |

23-08-11

Mechelen - Lier - Antwerpen

mechelen,maanrock,liermechelen,maanrock,lier

mechelen,maanrock,lier

Dit weekend trokken we er op uit.  Zaterdag stond de 16de editie van Maanrock Mechelen op het programma, een gratis festival in hartje Mechelen met ondermeer Freaky Age, Buurman en Arbeid Adelt!  Het weer was dan ook perfect, heel wat anders dan Pukkelpop de donderdag voordien.  Daar waren we in 2009 en als je er geweest bent, dan leef je automatisch mee met het drama dat zich daar heeft voorgedaan.  Hoe dan ook was Maanrock heel druk, je kon er over de koppen lopen !  Ik kwam er ondermeer Eric en Anita tegen van Wandelmee !  Leuk om hen na 5 jaar nog eens terug gezien te hebben !

De zondag reden we naar Lier om er de mooie Zimmertocht te stappen.  Daarover zal je meer lezen in een volgend blogberichtje.  Na het wandelen hadden we dankzij een Flair-bon een overnachting voorzien in B&B Pure Lier (foto), maar dit niet zonder een lekker hapje eten (inclusief Duvel) in het gezellige centrum van Lier.  Na een lekker ontbijt trokken we de maandag naar onze favoriete stad Antwerpen.  Echter helaas komen aan alle mooie liedjes een einde en moesten we 's avonds terug huiswaarts.  Het weekend zit er weeral op, maar het wandelverslag heb je alvast nog tegoed !

mechelen,maanrock,liermechelen,maanrock,lier

18:30 Gepost door Maya in Reizen | Permalink | Commentaren (4) | Tags: mechelen, maanrock, lier |  Facebook |

14-08-11

Dodentocht : 100 km

dodentocht,wandelenAls de Dodentocht eraan komt, denk ik altijd : Amaai, wat vliegt de tijd.  Met medaille 7 in gedachten stond ik met meer dan 10.000 wandelaars terug aan de start.  Samen met Joost hadden eerst afgesproken met Marleen (foto) in het Land van Bornem.  Spaghetti en drie Duvels later trokken we naar de start.  Echter, het indienen van de bagage verliep zeer moeizaam door softwareproblemen. Na een vertraagde start was het dan ook de de eerste keer dat ik kilometers lang moest schuiven in de massa en zo veel tijd verloor.  Vlak voor de Nutricia (17,32km) kwam ik Joost terug tegen en we kochten elk een blikje bier.  Op naar Ruisbroek, Puurs en den Duvel.  De rustpost aldaar lag niet langer in de brouwerij, maar gratis Duvels waren er gelukkig wel.  Ik dronk er drie en kwam er Alex tegen die zelfs z'n lege flesje water met Duvel opvulde.  Na de controle stapten we via de brouwerij terug naar Breendonk dorp, alwaar ik aan een kraampje nog een Duvel bestelde.  Op naar Palm, halverwege. Ik wisselde van kleren en schoenen en at m'n boterhammen op.

Onderweg naar Merchtem kreeg ik de klop van de hamer.  Ik ging in de controlepost geeuwend op een stoel zitten tot ik telefoon kreeg van Peter.  Hij meldde me dat mijn scanning niet werkt.  Volgens de tracking was ik zelfs nog niet gestart !! Ontgoocheling alom ging ik dit vlug melden bij de medewerkers.  Ze zeidden me dat er veel problemen waren met de scanning en dat ik in Buggenhout een kaart moest vragen.  Eenmaal daar aangekomen waren de kaarten al op en stelden ze me gerust.  Toch niet plezant als je iedereen je startnummer gemaild hebt om me te kunnen volgen...  Dan maar vlug even online op facebook gemeld waar ik zat.  Richting Puurs had ik m'n Ipod op en kreeg ik opnieuw een klopje.  Ipod af dus en in Puurs even uitrusten.  Het begon hevig te regenen.  Ik nam van elke scanning een foto als bewijs dat ik er wel effectief was. Richting Oppuurs kwam ik Sylvia (en haar vader) tegen die ik had leren kennen tijdens de 100km Euraudax Zelzate.  In Oppuurs liet ik hen los omdat ik wilde doorstappen.

Naar traditie hield ik in Sint-Amands mijn laatste rust.  Nog een bekertje water en een koekje en hop, richting dijk.  Vanop een terrasje zwaaide André De Leener (Euraudax) naar me.  Ik wilde zo vlug mogelijk de finish bereiken, temeer vanwege de scanproblemen.  Vreemd genoeg was ik niet erg stijf en had ik eigenlijk niet zoveel last van mijn voeten.  Alleen de hevige wolkbreuken die we moesten trotseren maakten alles nat.  In Branst deed ik voor een laatste keer melding van de scanproblemen.  Iemand van de organisatie nam m'n chip van de schoen en ontplooide deze met als resultaat dat hij werkte !!! Ik werd voor de eerste keer gescand :-). Een andere medewerkster zei dat deze chips niet meer voor herhaling vatbaar zijn.  Teveel wandelaars met problemen... Ik griste een Fristi mee en begon aan de aftelling van de laatste 5km.  En de laatste 500 meter, daar doen we het voor !  Zelfs als ervaren wandelaar blijft het een kick geven.  Peter en z'n vader zwaaiden naar me en de afgifte van m'n medaille en diploma gaven gelukkig geen problemen.  Ook daar wisten ze van de slechte chipstroken.  Oef !  En wat doen we na aankomst ??? Duvelen ! Ik maakte 2 exemplaren soldaat. Medaille 7 is een feit, op naar nr 8 ! Bedankt aan de organisatie, de supporters en proficiat aan allen.

dodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelendodentocht,wandelen

10:58 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (9) | Tags: dodentocht, wandelen |  Facebook |

08-08-11

Duveltocht Puurs : 42 km

wandelen

Het is van 2008 geleden dat ik in Puurs deelnam aan de Duveltocht van WSV Ibis.  Tijd dus om nog eens richting Puurs te treinen zodat ik exact om 8u47 de wandeltocht kon aanvatten.  Behalve enkele kleine wijzigingen leek het parcours heel goed op dat van 2008 waarvan je HIER het verslag kunt lezen.  Via Lippelo trok ik naar Opdorp, twee dorpen die de Dodentocht van volgende week ook zullen aandoen.  Ik stapte op een mooi tempo door en nam mijn eerste rustpauze in Opdorp op 17 km waar ik m'n boterhammen opat.  Eénmaal terug in Lippelo liepen de meeste afstanden samen en zo was ik niet langer eenzaam op mijn pad.  Op naar den Duvel !!! En ja, wat zou de Duveltocht zijn zonder het degusteren van enkele frisse exemplaren.  In de brouwerij bleef ik maar liefst een uur plakken om er drie soldaat te maken.  Na twee Duvels wees Jos, die er met zijn vriendin was, mij erop dat m'n controlekaart recht gaf op een gratis Duvel, dus...  De volgende rustpost lag een kleine 5 km verder en aangezien ik de smaak toch al te pakken had bestelde ik mij nog een Duvel.  Intussen dreigde er een zwarte wolk aan de horizon, maar het bleef gelukkig droog. De laatste rust voor het einde was traditioneel het fort van Liezele.  Ik had intussen honger gekregen maar alles was uitverkocht.  Aangezien het einde 1,4 km verder lag, bestelde ik aldaar een bakje frietjes alvorens terug huiswaarts te treinen.  De laatste training voor den "Doto" zit erop.

wandelenwandelen

19:06 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (7) | Tags: wandelen |  Facebook |

01-08-11

Brugsche Poorterstocht : 24 km

wandelenNet als de tocht van zaterdag in Zottegem is de Brugsche Poorterstocht in Assebroek van De Frisse Stappers van gisteren geen onbekende.  Voor mij een "thuismatch" aangezien ik maar een tiental minuutjes hoef te fietsen naar de startzaal.  Het parcours leek goed op dat van vorig jaar maar dan in tegengestelde richting.  Erg vind ik dat niet, want ze doet heel wat mooie stukken aan zoals het natuurgebied Gemene Weidebeek, de oude spoorwegbedding en Ryckevelde waar ik vaak ga lopen, het kasteel van Male en de villawijken van Sint-Kruis. Dit jaar was er een nieuwe verzorgde controlepost en ik genoot er van een mattentaart (nog van zaterdag) en een ice-tea.  Eigenlijk had ik ergens wat spijt dat ik voor deze tocht niet eens uitzonderlijk m'n loopschoenen had aangetrokken, maar dan had ik misschien wat minder genoten van de prachtige natuur.  Toen ik aan de aankomst kwam vond een historisch moment plaats, namelijk liet ik voor de laatste keer Wandelboekje 2 afstempelen.  Zie hier de statistiek van dat wandelboekje :

wandelenwandelenwandelen

18:18 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (9) | Tags: wandelen |  Facebook |

30-07-11

Wandeling Ten Berg : 21 km

wandelen

De Wandeling Ten Berg van WSV Egmont Zottegem staat elk jaar op het programma.  Vorig jaar stapte ik ze met Joost, vandaag in het gezelschap van Peter.  Het parcours is elk jaar wel ongeveer hetzelfde maar de streek rond Zottegem en Herzele geraak ik niet snel beu.  Het golvende landschap en de vele aarden weggetjes zijn telkens opnieuw een genot voor menig wandelaar.  We stapten eerst richting Herzele waar je op het hoogste punt (Ter Rijst) een mooi uitzicht hebt.  De controlepost die we tweemaal aandeden lag in Oombergen.  Ook de plaatselijke lus van de 18 en 21km is geen onbekende.  Deze laat ons o.a. het mooie Kottem zien.  Na een tweede Sloeber ging het laatste stuk van 7,7 km terug richting Grotenberge en zo zat mijn 5de keer "Ten Berg" erop.  Volgend jaar steevast opnieuw :-).  Werkelijke afstand : 22,2 km.

wandelenwandelen

21:30 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (3) | Tags: wandelen |  Facebook |

28-07-11

Oogsttocht Edegem : 25 km

Edegem-3.jpgNa twee dagjes Antwerpen trokken we zondag naar Edegem, eigenlijk helemaal niet zo ver van ons hotel.  De Dauwstappers hadden er hun Oogsttocht op het programma staan.  Peter en ik startten de tocht even voor 10u en na enkele straten trokken we de natuur in.  We passeerden een kranige wandelaarster met twee stokken en toen we even later pittige beklimmingen moesten ondergaan vroegen we ons af of dat vrouwtje dat wel zou aankunnen.  De eerste controle lag in Kontich.  Het was een soort binnenspeeltuintje voor kinderen.  We genoten er van een Duvel en stapten erna een plaatselijke lus die eveneens volledig door de natuur trok.  Op de terugweg zagen we de moedige wandelaarster naar de rustpost stappen.  In de zaal kwamen we Linda Thys tegen in het gezelschap van haar hond.  Het volgende stuk ging richting Wilrijk waar we zowel Fort 6 als Fort 5 (Edegem) passeerden.  Meer info over alle forten in de omgeving vind je HIER.  Na een laatste rust aldaar stapten we terug naar Edegem waar we afsloten met een frisse Duvel.  Peter en ik waren het erover eens : Een top-tocht !!! Zo dicht bij Antwerpen en zoveel groen.  Chapeau aan de organisatie voor dit prachtige autoluwe parcours dat bijna volledig liep over onverharde paden !

20:25 Gepost door Maya in Wandelen | Permalink | Commentaren (7) | Tags: wandelen |  Facebook |