03-02-08

Verwenweekendje Hasselt

Demermannetje.jpgEen hele tijd terug had ik een cadeaubon gewonnen van 'Vlaanderen Vakantieland'.  Met deze hebben we eindelijk een verwenweekendje in de Holliday Inn van Hasselt geboekt.  We vertrokken gisterenochtend rond 8u en een kleine twee uur later kwamen we aan op onze bestemming : De stad van het Demermanneke (hiernaast), een "boemanneke" die de Demer en z'n aarden dijken moest zien proper te houden.  Na een beetje shoppen en het nuttigen van een lasagne met een frisse Duvel hebben we langs het stadhuis en het Begijnhof gewandeld.  Erna maakte ik nog even een duik in het zwembadje van het hotel.  Het avondeten bestond uit een welkomsdrankje en een koud en warm buffet en we hebben er ons buikje goed rond gegeten.  De dag sloten we af met een Duvel in Café De Egel, een leuke Ierse pub die blijkbaar ook in Bobs Boek staat, editie 'Antwerpen, Brabant en Limburg'.  En wat is heerlijker dan erna in een groot King Size bed te slapen !  Snurk...  's Morgens stonden we vroeg op om te gaan fitnessen in het hotel.  Na een uurtje sport (aerobics, fietsen en lopen) hadden we voldoende honger om het ontbijtbuffet meester te maken.  Erna trokken we naar Lier met z'n Zimmertoren, een toren gebouwd rond 1930 en genoemd naar Louis Zimmer.  Uniek aan deze klok is dat ze de traagst bewegende mechanische wijzer ter wereld heeft.  Van Lier reden we eens langs de oude brouwerij van pater Luc Versteylen in Viersel, waar ik in m'n jeugd verschillende keren geweest ben.  Er tegenover sloten we ons verwenweekendje af met een mega spaghetti (met Duveltje).  Het zit erop (helaas) en het was puur ontspannen !!!

18:11 Gepost door Maya in Reizen | Permalink | Commentaren (5) | Tags: reizen |  Facebook |

Tof Dat lijkt me nu echt tof, zo een weekend. By the way, ik was zaterdag toen jullie vertrokken, al met je broer en meer dan 100 anderen op de wandel.

Gepost door: G.U.Y. | 03-02-08

Pure verwennerij ;) Zou ik ook wel eens willen ;)

Gepost door: Christian Debackere | 03-02-08

Prachtig, Wat is er mooier dan eens een weekendje echt genieten, moet kunnen vind ik.

Gepost door: freddy11 | 04-02-08

Heerlijk zo'n verwen weekend en het ziet er goed uit aldaar.
Groet Rinus.

Gepost door: Rinus | 05-02-08

Kingsize bed Dat bed ziet er inderdaad heerlijk uit. Heerlijk als je zo eens een weekendje eruit kunt.